Rahmi Koç Müze Gezisi

Geçtiğimiz günlerde, 38 aylık araba hastası olan oğlumla Rahmi Koç Müze‘sini ziyaret ettik. Önceden biraz bahsettim kendisine; gideceğimiz yerin nasıl bir yer olduğundan, neler göreceğinden. O gün bugündür, ne zaman gidip “eski klasik arabaları” göreceğimizi soruyordu. Sonunda 19 Nisan çarşamba günü müzeye gittik.

Aslında daha önce götürmek istiyordum ama benim normal izin günüm pazartesi ve maalesef de müze pazartesi günleri ziyarete kapalı. O yüzden iznimi ayarlamam biraz zaman aldı, ancak Nisan ortalarında gidebildik.

Rahmi Koç Müzesi İstanbul’un Hasköy semtinde bulunuyor. Müze hafta içi pazartesi hariç diğer günlerde akşam saat 17:00’ kadar müzeyi ziyaret edebilirsiniz. Hafta sonları da akşam 19:00’a kadar müze ziyaretçiler için açık.

Rahmi Koç Müzesi

Müzeye öğleden önce giriş yapmanız yönünde bir tavsiyem olacak size. Çünkü gezilip görülecek o kadar çok alan var ki inanın bitmiyor. Biz öğleden sonra gittik ve ancak müzenin bir kısmını gezebildik. Kısa bir yemek molası verdikten sonra müzenin kalan kısmını gezelim dedik, görevlilerin seslenmesi ile gezimize son vermek durumunda kaldık. Çünkü saat 17:00 olmuştu bile 🙂 Gerçi oğlum ve eşim için en etkili ve de önemli olan kısım klasik arabaların yer aldığı bölümdü ve biz de ilk olarak onları gördüğümüze göre bir problem yoktu, gönül rahatlığıyla eve döndük 🙂

Müzede dönem dönem sergiler oluyor. Dileyen bu sergilere de katılabiliyor. Ayrıca Rahmi Koç Müzesi’nde 1971 yılında Deniz Kuvvetleri Komutanlığına katılmış bir denizaltı bile bulunmakta. İsteyenler bilet alarak, rehber eşliğinde denizaltını da gezebiliyorlar.

solresim_marklin_trenseti

Müzenin internet sitesinden koleksiyonları inceleyebilirsiniz. Biz zamansızlıktan dolayı; Tipo Baskı Atölyesi‘ni, İletişim ve Bilimsel Aletler‘in yer aldığı bölümü koleksiyonları gezip göremedik. Siz bizim gibi yapmayın, erkenden gidin ve her koleksiyonu sindire sindire gezin.

Dilerseniz müzeyi doğum günü kutlamaları ya da özel çekimler için kiralayabiliyorsunuz. Genelde Rahmi Koç Müzesi‘nde Düğün Dış Mekan Çekimleri yapılıyor. Dış mekan çekimi için gerçekten çok uygun bir yer.

Son olarak şunu da eklemek istiyorum. Müzede çeşitli eğitimler ve atölyeler de düzenleniyor. Bu atölyeleri takip edip çocuklarınızla keyifli dakikalar geçirebilirsiniz.

Sevgiler

Comments

comments

Yazar Hakkında

Aylin Demir

ORTAK & EDİTÖR|Marka ve İçerik Danışmanı|Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi mezunu, evli, mutlu ve 1 çocuklu, mavi tutkunu, yazma aşığı, heyecanlı ve bir o kadar da melankolik bir yengeç kişisiyim. 16 yıllık eğitim ve 3 yıllık iş hayatı sonrası, evlilik sürecinde işten çıkarıldığımdan bu yana, istediğim işi bulamadığım için mecburi ev hanımlığı yapmaktayım. En büyük tutkum olan yazmak ve okumak adına bir şeyler yapmak için blog dünyasına giriş yaptım. Zaman zaman kendi blogumda yazmaya devam ediyorum. Bu güzel yolculuğa yeni insanlar tanımak, güzel anılar biriktirmek için çıktım. Sizler de bu yolda bana eşlik etmek istemez misiniz?